Searching...
Sunday, August 25, 2013

Cum este dincolo de gratii ( cand eram minor ). Episodul I


cum e la puscarie, inchisoarea de minori

Cand eu am intrat prima data dupa gratii ( desi nu am intrat de buna voie, ci impins de la spate de altii  ) aveam 17 ani fara 3 luni. Si imi tremurau genunchii asa de tare de parca eram dus la ghilotina, nu undeva unde mancarea si cazarea era pe cheltuiala statului. Fusesem arestat cu mandat de arestare preventiva de catra prim procurorul Vasile de la Parchetul de pe langa Judecatora Patarlagele ( jud Buzau ) pentru o serie de infractiuni anterioare comise de mine (  TFF (trecerea frauduloasa a frontierei, si pentru ca vandalizasem cu doi amici vreo 26 de masini.(ale vecinilor mei, mai ales prin parcarea de la IFET ) pe care le lasasem fara casetofoane si roti de rezerva.) Asa ca pentru a preveni viitoare vandalizari prin luna Martie 1996 am fost arestat preventiv si judecat. Nu va retin cu detalii privind procesul ci subiniez doar faptul ca am primit 2 ani de inchisoare pe care urma sa ii execut in penintectiarul Mandresti ( Vrancea ) , sectia de minori.
Insa drumul pana acolo era lung, primele zile ale pedepsei le-am petrecut in arestul IPJ Buzau ( denumit "beci" in continuare ) asteptand sa fiu judecat, si ca sa va povestesc cum era in arest va rog sa ramaneti cu mine in continuare.
Cand am ajuns la beci m-au insotit domnul locotenent Despescu Bogdan si un plutonier de la politia orasului Nehoiu si primul lucru care mi l-au facut a fost sa ma amprenteze, sa imi ia cureaua si sireturile, sa ma dezbrace si sa ma puna sa fac cateva genuflexiuni in pielea goala ( asta ca sa vada daca ascund vreo panza de bomfaier in fund ). Dupa ce m-am imbracat am fost condus de alt plutonier pe un culoar la ceea ce parea a fi camera mea de hotel particulara pentru urmatoarele cateva luni ( pana se termina definitiv procesul ). Doar ca acea camera, nici de hotel nu era, nici particulara pentru ca in momentul in care sa deschis usa am vazut prin lumina slaba a unui bec de 60W vreo 6 capete care se holbau la mine. Si ranjeau ! MARFA NOUA a strigat plutonierul, mi-a dat un branci inainte si a inchis usa in spatele meu. Strangand tare din buci ( cu gandul la scenele de la dusuri din filmele americane ) am zis si eu:
 - Noroc flacai !
 - De unde esti bai ? ma intreba unul
 - Din Nehoiu ...am zis eu
 - Si ce ai facut ?
 - Aia si aia
 - Ai tigari ?
 - Nu am, nu fumez !
 - Te cauta cineva cu pachet ?
 - Nu stiu, du-te la Nehoiu si intreaba pe mama si pe tata !
 - Aaaaa...esti tare in gura...aaaa ?
 - Nu sunt tare, dar o am......si cam asa au decurs primele minute din arest. Fara un alt eveniment notabil si dupa ce am cunoscut pe toti cei care erau pe acolo am primit un pat la etajul doi si cu sacosa in care aveam schimburi in mana m-am suit in pat si am inceput sa explorez camera.
Cu dimensiunile unui cotet ( 4.5 m lungime, 3m latime si 2.20m inaltime ) camera gazduia 6 persoane, cu mine 7, dar capacitatea era de 8 locuri, cate 2 paturi cu etaj pe fiecare parte. Intr-un colt era o galeata ( pentru a face pipi ) si mai avea un bec si o fereastra cu 7 randuri de plasa de fier si gratii prin care aproape ca nu vedeai nici macar cerul. Si cam atat. Dupa o alta ora de stat de vorba cu colegii s-a deschis usa, am iesit cu totii la toaleta mare sa face cacuta si apoi ne-am intors in camera ca sa ni se serveasca cina. Cina a constat in ceva cu aspect de mazare si 2 felii de paine inghesuite pe o farfurie plata. Si o lingura numerotata pe care trebuia sa o returnam. In fine, mort de foame am mancat si apoi ne-am pregatit de somn, ca era ora 8 seara si eram cam obosit dupa o zi plina de emotii. Si cam asa a decurs prima zi in spatele gratiilor.


Reveniti, in curant voi posta restul intamplarii, mai am de povestit 8  luni din pedeapsa asta, facuta la minori , si inca vreo 5 din alta pedeapsa ( petrecuta la majori, ca nu mai eram minor atunci )


0 comments:

Post a Comment

 
Back to top!